Összes oldalmegjelenítés

2011. november 10., csütörtök

My world has gone... wild

Igazság szerint egy olyan szót kerestem a végére, ami rímel arra, hogy "Flat". Ugyanis:

Left, right, forward, back,
I crawl across my desktop,
My world has gone flat.

Ez a kedvenc haikum. Igazság szerint ez az egyetlen haiku, amit megjegyeztem, de nyilván ennek az az oka, hogy szerintem ez baromi jó. A haikuról bővebben itt. Ez egy ilyen kis IT-s szösszenet, és a remek hangzásán kívül a mondanivalója sem elhanyagolható. Olyannyira nem, hogy a következő beszédem címe az lesz, hogy "My world has gone flat". Ezzel a versikével fogok nyitni, azután átmegyünk a technikai beszéd igazi témájára, az egyre fejlettebb internetes élményre.

Na de hogy miért gone-olt wild a worldöm? (Magyarra fordítva mi izgalmas történt most velem?) Ja, és még mielőtt belekezdenék nem tudom feltűnt-e, hogy üres sorokat hagyok ki logikailag elkülönülő részek között. Egy nagyon kedves barátomtól kaptam a feedbacket, hogy néha a túl hosszú leírásaim kezelhetetlenné válnak, és hogy egy-egy üres sor segítene az értelmezhetőségben.
Szóval sok dolog történt mostanában, visszjöttem Hong Kongból, már nem gondolok olyan keserűen a szörnyű szereplésemre az Evaluation Contesten, inkább úgy reklámozom a dolgot, hogy 5-600 versenyző közül a legjobb 6-ban voltam. Mennyivel jobban hangzik, mi? És még igaz is. Úgy terveztem, hogy majd pihenek most kicsit, erre amint visszementem dolgozni, kiderült, hogy mindenféle nagy bajok vannak a kódommal (najó, nem olyan nagyok, de sürgősen javításra szorulnak), meg dokumentációkat kellett írnom szupergyorsan, nem csak az én cuccomhoz, de Lexéhez is, mert ő most szabin van. Úgyhogy ez viszonylag hatékonyan megölte a pihenésre szánt időmet.
És ha ez még nem lenne elég, egy újabb Toastmasters kihívás vár rám.

Új bekezdés. Ezt a kihívást én állítottam saját magamnak, pár embernek már meséltem: 10 nap alatt meg akarom csinálni az Advanced Communicator Silver programot! Ez azt jelenti, hogy amit normál esetben az emberek fél-1 év alatt csinálnak meg, az nekem 10 nap alatt meglesz. Nem néztem utána, de nagy valószínűséggel ez lesz a leggyorsabb a történelemben. Majd ha megvan, utána járok.
Mit is jelent ez egész pontosan? Azt jelenti kérem szépen, hogy 10 nap alatt elmondok 10 advanced beszédet, PLUSZ még csinálok 2 előadást a Successful Club Seriesből és/vagy a Better Speaker Seriesből.
Sőt, mivel én olyan hű de baromi nagyravágyó vagyok, úgy fogalmaztam meg a célom, hogy az Advanced Communicator Bronze megszerzése után 10 nappal ACS leszek, ami azt jelenti, hogy amint elmondtam az utolsó ACB beszédem, másnap már kezdem is az ACS beszédeket.
És hogy még egy kicsit bonyolítsam az életem, még abba is belementem, hogy 1 klubban, ahol beszédet mondok, tartsak egy 20 perces, motiváló előadást a Hong Kong-i konferenciáról és versenyről.
Szóval egész konkrétan ez azt jelenti, hogy 11 nap alatt elmondok 14 beszédet! Kemény, mi?
Namármost ezt leszervezni sem volt egyszerű. 2 napon keresztül csak e-mailezgettem, meg smsezgettem a különböző klubokkal, hogy mindenhol szerezzek időpontot. És még 2 helyről nem kaptam megerősítést.
Nyilván részletesen be fogok számolni majd minden napról (vagyis annyira részletesen nem, mert nem lesz időm órákon keresztül blogot írni), de azért itt van elöljáróban a teljes program.
November 16.: céges klubban elmondom az A10 beszédemet (ez az Advanced rövidítése), ezzel meglesz az ACB-m. Este még elmegyek egy másik meetingre, de oda csak nézőnek.
November 17.: EF Touchstone TMC, A11.
November 18.: Amazing Friday TMC, A12.
November 19.: pihenőnap, szombaton 1 klubnak van csak gyűlése, de ők pont ezen a nap szünetelnek.
November 20.: délelőtt Pudong TMC, A13 (ez még nincs megerősítve), délután 5A+ TMC, A14. Kemény nap lesz!
November 21.: Shanghai University TMC, A15 plusz 20 perces Sharing Session a versenyről.
November 22.: People's Square TMC, A16 (még nincs megerősítve).
November 23.: céges klubban Controlling Your Fear, előadás a Better Speaker Seriesből, délután meg China Advanced Toastmastersnél A17 speech.
November 24.: Xujiahui TMC, A18.
November 25.: Bilingual Drama TMC, A19.
November 26.: Lighthouse TMC, A20 - Advanced Communicator Silver letteeeeeeeeeem!
A szemfüleseknek feltűnt, hogy 1 extra előadás hiányzik a listából, azt még nem szerveztem le. Valahol a vége felé akarom majd.
Namost néhányatokban talán felmerül, hogy ilyen intenzív beszédmondásnak van-e értelme, fel tudok-e készülni a beszédekre? Kérem szépen ez a kihívás egyik része. Rá leszek kényszerítve, hogy minimális idő alatt készüljek fel egy csomó beszédre, szerintem nagyon sokat fogok tanulni belőle.
De csak hogy a fejlődést még tovább vigyük, az összes beszédemet és az értékeléseket is felveszem videóra, és mind a 10 manual beszédet elmondom majd még egyszer, másodszorra sokkal emberibb szüneteket hagyva közöttük, ahol a visszajelzéseket mind beleépítem az új verzióba. Természetesen ezeket is felveszem, és így szépen össze tudom majd hasonlítani, hogy mennyit fejlődtem.
Őszintén hiszek benne, hogy hullára el fogok fáradni a 11 nap végére, viszont hatalmasat fogok fejlődni. Nagyon jó lesz! Egy újabb előnye a Toastmastersnek, hogy lehetőséget ad, hogy kontrollált körülmények között feszegessem a határaim.

És egy másik, részben kapcsolódó, de technikai jellegű dolog, ami teljesen felforgatta a modern világról alkotott képem! Vettem egy miniDVI-VGA átalakítót, amivel végre tudok projektort kötni a laptopomra. Kipróbáltam, elindítottam a Keynote-ot (ez a PowerPoint megfelelője OS X alatt), és olyat láttam, hogy az állam leesett. Tud olyat ez a csoda, hogy a projektoron látni teljes képernyőn a vetítést, a laptop képernyőjén pedig a "Presenter's view" teljesen testreszabható. Most például úgy van beállítva, hogy látom rajta a jelenlegi slide-ot, látom, hogy mi fog következni(!), látok rajta egy órát, ami mutatja mennyi ideje beszélek, és még valami mást, amire most nem emlékszem. Ez iszonyú jó! Főleg ez a következő slide feature tetszik. És ha animáció van a slide-on, akkor azt mutatja, hogy milyen animáció fog következni. Alig várom, hogy élesben is kipróbáljam. :)

Na megyek vissza dolgozni, meg a maradék két beszédemet szervezni. Meg a maradék 14-et megírni!!!

4 megjegyzés:

  1. Ez tényleg nagy szabású program! Mindent bele!
    Azért alszol is néha?

    VálaszTörlés
  2. Írod az ACS-ról, hogy tudtoddal még nem volt ilyen. És hasonló? Vagy honnan jött az ötlet?

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, hogy hasonló volt-e. Azt sem tudom, hogy bármiféle nyilvántartás van-e arról, hogy ki milyen ütemben halad a modulokkal.
    Az ötlet onnan jött, hogy az egyik szlovák Toastmaster 6 hét alatt szerezte meg az ACS-ét, és meg akartam dönteni a rekordját. :) És úgy voltam vele, hogy akkor miért ne döntsem meg úgy, hogy az enyémet már tényleg jó nehéz legyen megdönteni. Nyilván el lehet menni különböző klub meetingekre reggel, délben, este, és akkor talán 3-4 nap alatt le lehet tudni az egészet, de nem tudom, hogy ezt bárki is megcsinálja-e. Vagy hogy egyáltalán van-e olyan város, ahol ezt meg lehet szervezni.
    Ja, ugyanis a szervezés közben persze borult, nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretném. 1 beszédre még mindig nincs helyem...

    VálaszTörlés
  4. e, dani:
    http://office.microsoft.com/en-us/powerpoint-help/presenter-view-tools-for-running-a-powerpoint-presentation-HA001056547.aspx

    VálaszTörlés