Összes oldalmegjelenítés

2011. november 24., csütörtök

A18 - Coal mining in China

Project 4 from the Speaking to Inform manual, time 5-7 minutes, The Fact-Finding Report.
Érdekes módon minél kevesebb időm van felkészülni egy beszédre, annál jobban sikerül. :D Ma egy nap alatt megírtam egy beszédet, megcsináltam hozzá a profi diákat, elgyakoroltam, plusz még egy tréningre is felkészültem.
Roppant büszke voltam magamra (mint már annyiszor életemben :P), mert a tréning egész jól belefért az időbe, sokkal jobban is sikerült, hála a mentorom világújító tanácsának, úgyhogy én is sokkal pozitívabban éreztem magam beszéd közben is, meg utána is.
Az A18 beszédem is jól sikerült. Itt is a legnagyobb izgalom az idő volt. Egy csomó mindent ki kellett hagynom, de szerencsére sikerült úgy megvagdosni a beszédet, hogy a mondanivalója meg a szerkezete ne szenvedjen csorbát. Voltak utána kérdések is (ez a projekt része), ott még egy kicsit lehetne fejlődni. Eddig még csak egyszer jutott eszembe, hogy a Q&A részt is összefoglaljam, és úgy fejezzem be a beszédet. Ez nagyon fontos, mert így olyan érzésekkel megy haza a közönség, amilyenekkel én akarom, hogy hazamenjenek, nem olyanokkal, amilyeneket épp az utolsó kérdés hagy maga után. Sajnos ez most kiment a fejemből, meg is kaptam az értékelőmtől, igaza is volt.
Viszont még a meeting után is jöttek oda emberek, és kérdezgettek. Tök jó, hogy most a sok beszéd miatt rengeteg dolognak utána jártam, úgyhogy egész új területeken érzem otthon magam. Mint például Kína szénbányászatának története, tragikus balesetekkel beszennyezett múltja, az okok és a lehetséges megoldások.
Ja, és a másik nagyon jó hír, sikerült egy új klubot találnom péntekre. Ugye a sikítós bejegyzésemben írtam, hogy az eredetileg leszervezett helyemen kínai meeting lesz. Megkerestem az egyetlen másik klubot, akik péntek este találkoznak, de sajnos már nem volt szabad hely. Viszont felkerültem a várólistára. És délután jött a jó hír, hogy valaki lemondta, úgyhogy mehetek! :D Szóval sikerülni fog az ACSRun, 10 nap alatt ACS leszek!!! :D Eddig összesen 9 nap alatt 14 beszédet mondtam el, a maradék kettő ezek után már gyerekjáték kell legyen. Ami persze nem jelenti azt, hogy elsumákolom a felkészülést. Főleg, hogy ehhez a két beszédhez még tényleg egy betűt nem írtam. :D Igazából a szombati az nem lesz gáz, mert ott lesz rá az egész délelőttöm, de pénteken azért dolgoznom is kellene. Na majd valahogy azért megoldom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése