Összes oldalmegjelenítés

2011. november 17., csütörtök

A11 - Deadly and Glorious

Csak hogy mindenkinek világos legyen a terminológia (bár mintha már leírtam volna): A11 azt jelenti, hogy Advanced speech 11. 11-től 20-ig fogok számolni, és közben megosztom veletek ennek a nagy kalandnak a részleteit.
Szóval tegnap elmondtam az első beszédemet az ACSRun keretén belül. Ezt a fantázianevet adtam a projektemnek, talán olyan sok magyarázatra nem szorul.

Project 1 from the Speaking to Inform manual. Time 5-7 minutes. Title: 'Deadly and Glorious'.
A víznyelőkről beszéltem (azt hiszem ez a magyar neve, angolul sinkhole). Ez az egyik legérdekesebb dolog a világon. Elmész reggel dolgozni, de ahogy sétálsz a buszmegálló felé eszedbe jut, hogy otthon maradt a belépőkártyád. Hát visszafordulsz, de mire visszaérsz a lakásod helyén már csak egy 60 méter mély lyuk van. Kőkemény.
Ez a deadly része, de aztán persze fantasztikus látványt is nyújthat egy ilyen sinkhole, ha nem épp az én házam helyén tűnik fel. A világon egy csomó van, és gyönyörűek. A legmélyebb persze itt, Kínában. 662 méter mély lyuk! Mondjuk ez már széltében is elég nagy. Durva, mi?

A beszéd jól sikerült, icipicit kicsúsztam az időből, de még a diszkvalifikációs határon belül voltam. Viszont hatalmas felfedezést is tettem. Az értékelőmnek először egy nagyon tapasztalt tagot jelöltek ki, és örültem, hogy végre kapok valami hasznos feedbacket, de aztán közölte, hogy neki ma hamarabb le kell lépnie, úgyhogy megkér valaki mást. Meg is kért, egy olyan fickót, akit már hallottam értékelni, és nem voltam elájulva tőle. Alig adott tanácsokat. Szóval nem voltam túl boldog, de hát ez van. De mondtam neki, hogy adjon egy kemény értékelést. Nem érdekel, hogy mit csináltam jól, csak azt mondja, ahol fejlődni tudok.
És képzeljéetk el, bevált! 15 másodperc alatt letudta az elejét, elmondta a közönségnek, hogy megkértem, hogy ne beszéljen a jó dolgokról (csak hogy mindenki képben legyen), aztán nagyon hasznos dolgokat mondott, példákkal alátámasztva, megindokolva a véleményét. Úgyhogy amikor másodszor is elmondom a beszédet, biztos, hogy módosítani fogom a tanácsai alapján. Aztán otthon megnéztem, és ez a fickó ACS, ALB. Úgyhogy no surprise, hogy tud jó értékelést mondani.
Innentől kezdve mindig ezt fogom csinálni. Cut the crap, csak azt mondd, hol tudok fejlődni. Szerencsére azon a szinten már túl vagyunk, hogy ez egy földbedöngöléssé változtassa az értékelésemet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése