Összes oldalmegjelenítés

2011. október 12., szerda

Szeretett Szingapúrom

Szingapúr és a látnivalók.

Hol is láttunk már ilyet?

Ezek a svédek tudnak valamit

Ez az a látvány, amivel nem tudtam betelni :)

Közös kép a kedvenc hotelemmel

Okoska-hidacska
Itt már a kedvenc épületem tetején vagyok.
Lebegő focipálya a vízen

És az Esplanade
Szándékosan hasonlít a Sydney-i operaházra. Csak ez még az egyik itteni tüskés gyümölcsöt is példaképül kapta. Ja, és mellékesen ez is egy operaház.
Louis Vuitton bolt a tengertben. Biztos nem volt pénz, hogy a plázában kibéreljenek egy helyet. :P

Habroszlán
Ez talán egy kis magyarázatra szorul. Szingapúr jelképe a Merlion, ami gondolom az angol mermaid szóból származik. A mermaid magyarul hableány, úgyhogy nyelvújítottam és a hableány + oroszlánból feltaláltam a habroszlán szót. Kis Kazinczy, mi!? Na de miért ez az ország jelképe? Pontosan már nem emlékszem a történetre, de amikor valami felfedező kitalálta, hogy itt fog felfedezni, látott valamit, amit oroszlánnak vélt. Ezért elnevezte a helyet oroszlánok földjének, ami malájul Singa Pura. És így lett a Chocapic! Vagyis na, Szingapúr. Ja, de hogy miért hal? Mert Szingapúr tradicionálisan egy halász falu volt. Az utóbb 50 évben nőtte ki magát egy metropolisszá.
Ezzel a bringával jártam be Pulau Ubint. Tisztán kivehető az első és hátsó sárhányó.

Azért nem minden út nézett ki így :P

Boardwalk

Eddigre az esőkabát már szinte a testem részévé vált
De amúgy tényleg. Amikor ez a kép készült, kb. 1 perc volt, amíg nem esett. Amint tovább indultam, már megint rákezdett.

A hangsúly azon van, hogy nejlonzacskóból iszom a jegeskávét
A háttérben egy "I love hawker food" feliratot takarok ki ügyesen. Hawker food nak nevezik itt az utcai árusoktól vásárolt tápot.
Night Safariiii!!!

Jó kis műsor volt!

Henderson Wave Bridge kívülről...

...és belülről

Itt fogok lakni, ha egyszer elkészül - no meg ha úgy alakulna, hogy Szingapúrban kötnék ki ;)

Hölgyek álma, a híres-hírhedt Orchard Road

Na és a végére egy éjszakai kép

2 megjegyzés:

  1. Az első képről nekem is egyből Irország jutott eszembe. Még mielőtt a feliratot megláttam volna.
    A Henderson Wave Bridge mi célt szolgál?

    VálaszTörlés
  2. A Henderson Wave Bridge pont ugyanazzal a céllal épült mint a világ összes többi hídja. Összeköt két pontot, átível valami felett, stb. Jelen esetben a mi hidunkra a stb. kivételével mind a két másik dolog igaz. Két parkot köt össze és 60-70 méterrel van a völgy felett.

    VálaszTörlés