Összes oldalmegjelenítés

2011. október 1., szombat

Micsoda nap!

A lábam lejártam, és hajnali 2-re keveredtem csak  haza. Elég eseménydús napom volt. :)
Reggel nem keltem olyan hamar, de így is hamarabb elhagytam a házat, mint hogy Anders egyáltalán csak megmozdult volna. Elsétáltam az óváros részre, megnéztem mindenféle templomokat, meg romokat, meg erődöket, meg csatornákat, meg szegény negyedeket, meg egy méter hosszú gyíkokat, ami a csatorna lépcsőjén ücsörgött, ma Buddha szobrok tömkelegét, meg madárhierarchiát, amint sülthúsért versengenek, meg még biztos voltak dolgok.
Az üzleti negyedben lakom, de elég hamar eltűnnek a szép házak, és megjelenik a szegénység. Mondjuk amikor egyedül barangoltam, akkor szerintem pont nem a túristautakon mentem, hanem amerre a lábam vitt, de sok koszos, szegény helyet láttam. Rengeteg kutya és macska fekszik az árnyékban, totál mozdulatlanul, de szerintem nem döglöttek, mert egy-kettő azért megmozdult néha. Egy csomó bolt van, ami embernagyságú Buddha szobrokat árul, és még olyan boltot is láttam, ahol kb. 3 méter magas képkeretet árultak. Némelyikben már ott is díszelgett a király fényképe, a többi üres volt. De abba is a király fényképe kerül majd. Mint később megtudtam, minden helyi él-hal a királyért. IX. Rama a neve.
Párszor azért leültem pihenni és csak úgy bambulni, mert azért elég fárasztó egész nap menetelni. Nincs sok park, de amiket láttam azok azért elég szépek voltak. Az egyikben még egy kinti konditerem is volt! :D
5-re Toastmasters meetingre mentem, ami elméletileg elég közel van a szállásomhoz. Azért választottam. Viszont én meg elég messze voltam a szállásomtól, szóval kitaláltam, hogy nem gyaloglok vissza, hanem először befizetek egy hajóútra, utána lsétálok a metró megállóhoz, aztán meg visszametrózok. Nohát a hajó nagyon izgalmas volt, csak úgy szelte a nagy hullámokat. És 210 forint volt a jegy. Nagyon olcsó itt a tömegközlekedés.
Ahogy ültem, üldögéltem a hajón, egyszer csak elkezdett cseperegni az eső, majd pár perccel később átváltott egy AKKORA égszakadásba, hogy csak néztem. Szerencse, hogy még otthon (mármint Sanghajban otthon) vettem egy esőkabátot, és még nagyon szerencse, hogy nálam is volt. Itt derült csak ki, hogy igazából nem esőkabát, hanem esőponcsó, ami annyi külnbséget jelent, hogy ne ér le a lábamig, nem ér le a karom aljáig, más a szabása, és az oldala csak patentos. Szóval aránylag szárazon tartott, de a kezem, lábam, nadrágom alja azért vizes lett. Meg persze a szandálom csurom víz. De nem volt olyan vészes. Ha tehettem volna én is behúzódok valami menedékbe, de hát időre mentem TM-re.
A meeting iszonyat jó volt. Nehezen találtam meg a helyet, mert akárkit megkérdeztem, mindenki valami zongora mesterkurzusra akart rábeszélni, de aztán vagy negyed óra bolyongás után sikerült azonosítanom az épületet.
Az volt a fura a meetingben, hogy kevesen voltunk, mégis nagyon élveztem. Általában szükségem van egy bizonyos létszámra ahhoz, hogy jónak találjam a légkört, de itt valahogy kevés emberrel is jó volt. Szerepeltem a Table Topicsban, értékeltem egy prepared speechet, és előadtam a verseny beszédemet. Ez több szempontból is érdekes volt. Először is azért, mert nem volt időm még átírni a múltkori versenyen szerzett tapasztalatok alapján, és ezért úgy álltam hozzá, hogy tudtam, hogy nem 100%-os. Másrészt azért, mert nem gyakoroltam már majdnem egy hete. De relatíve jól elmondtam, csak megint nagyon hadartam, egy-két rész kiment a fejemből, és sajnos nem kaptam hasznos, részletes tippeket arra, hogy hogyan lehetne viccesebb. Kaptam viszont hasznos, részletes tippeket arra, hogyan tudnám az általános részét még jobbá tenni. Úgyhogy azokat majd beleírom az új verzióba.
Meeting után elmentünk páran kajálni, sajnos nem thai, hanem izraeli étterembe. Csak azért sajnos, mert így még mindig nem ettem helyi kaját. Amúgy nagyon finom volt. Vacsora után egy kisebb csapattal átmentünk egy másik bárba, vagyis inkább ilyen kiülős helyre, ahol söröztünk, meg beszélgettünk, majd miután ennek is vége lett, elmentünk egy éjszakai virágpiacra!
Én ugye nem vagyok nagy piacos, de azt mondták az új barátaim, hogy szuper jó, érdemes megnézni, úgyhogy rögtön rábólintottam. Irgalmatlan mennyiségű, IRGALMATLAN mennyiségű virág van felhalmozva, kévébe kötve, koszorúba kötve, csokorba rendezve, csak úgy önmagában. Nagyon érdekes volt. A lányok vetettek maguknak pár csokrot a barátaikkal, úgyhogy mindenki boldog volt. A lányok mert virágot kaptak, a barátok, mert a barátnőik boldogak voltak - meg mert olcsó volt a virág. Ugyanis nem csak, hogy rengeteg virág volt, de potom pénzért is adták.
Ja, amíg el nem felejtem. Rengeteg kurvát láttunk, de tényleg rengeteget, pedig állítólag nagyon tilos itt ilyesmit csinálni. De senki nem foglalkozik vele. Sőt, még tranvesztita fiatal "lányok" is be akartak hálózni. Ja, és egy veredekedés elrendezésében is segédkezett Toby meg Meg. Mármint szavakkal, elvégre Toastmasterek vagyunk. Szóval nagyon eseménydús volt a nap.
Holnap Andersszel meglátogatunk egy kígyó farmot, de részletekkel majd az esemény után tudok szolgálni. Most egy jól megérdemelt zuhany után beroskadok a díványomba. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése