Összes oldalmegjelenítés

2011. október 4., kedd

KL - Day 2.

Nem vagyok valami kreativ a címválasztásban, mi? Mindegy, nem ezért szerettek. Vagyis csak a jó ég tudja hány elvetemült, perverz ember van köztetek, aki emiatt szeret.
Szóval felkeltem ma korán (9-kor), aztán szépen megreggeliztem. Meglepő módon korlátlan mennyiségű kenyér állt rendelkezésre, amit egy nagyon pozitív gesztusként értékeltem. Úgyhogy ettem egy csomó pirítóst, aztán nekivágtam a nagyvilágnak. Fél 11-kor találkoztam Marcusszal, aki az itteni CouchSurfing szállásadóm lett volna, de volt egy kis technikai malőr. Egész konkrétan az, hogy nem írta meg hol lakik, mi a telefonszáma, vagy hogy jutok el hozzá. Ezért lakok egy hostelben. Viszont miután tisztáztuk a félreértést (vagy késedelmet, vagy akármit) azért sikerült megbeszélnünk egy találkozót.
Jó dolog egy helyivel bejárni a környéket, mert egy csomó érdekes dolgot mondanak még pluszban. Egész kis történelmi áttekintést kaptam az ország fejlődéséről, meg mindenféle helyi dologról, ami mellett elmentünk. Nagyon erős itt az iszlám hatása, ami az építészeten is meglátszik. Az egy dolog, hogy tele van a város mecsetekkel, meg egyéb iszlám dologgal, de vannak FELHŐKARCOLÓK (vagyis legalább 1 biztosan) amik iszlám stílusban épültek. Nagyon fura. Majd teszek fel képet is, de megint késő van, és nem akarok a képekkel hülyéskedni most.
Szóval nézzük mit is csináltam ma egész konkrétan. Először ittunk egy teát, aztán elmentünk megnézni egy minaretet, itt kizavartak minket a fedél alól, mert hogy nem vagyunk muszlimok. Ez nem zavart volna amúgy de SZAKADT az eső. Szóval jól megáztunk. Utána megnéztük a Nemzeti Mecsetet, amibe szintén nem mehettünk be. Ide ugyan már beengednek hitetlen szemétládákat is, de csak bizonyos időben. És mi pont rossz időben mentünk. Nem csak azért, mert esett...
Szóval helyette elmentünk az Iszlám Művészeti Múzeumba. Ez nagyon érdekes volt! Kalligráfiától kezdve, ruhákon, pénzeken, edényeken, kardokon keresztül makettekig minden volt. Szóval jó sok időt eltöltöttünk itt. Még az is kiderült, hogy Palesztina történetében jelentős szerepet játszott egy osztrák-magyar zsidó az 1900-as évek elején! A nevére már nem emlékszem.
A következő napirendi pont a pillangó park volt! Ha esetleg valaki azon morfondírozna most a hallgatósgban, hogy vajon csináltam-e egy csomó képet a gyönyörű, színes, hatalmas pillangókról: igen. Egész nagy területen voltak, és nagyon sok küönböző féle volt. Volt egy rész, ahová szerintem meghalni jártak a lepkék, mert feszt a földön grasszált mindegyik. De érdekes módon ez csak kb 5 méteren volt. Utána megint repültek. Érdekes volt.
Ezután volt még vagy 3 terem, ahol mindenféle bogarak meg hüllők voltak, ez is izgalmas volt. Hatalmas darabokat fogtak be, még üvegen keresztül is a hideg kirázott ha csak rájuk néztem. Voltak preparált bogarak meg lepkék is, ezekből is jó nagyok persze. Összességében ez is nagyon érdekes volt.
Ja, még a lepkeház előtt ettünk autentikus maláj utcai kaját, ez is finom volt. Összeválogathattunk egy csomó feltétet a rizs mellé, úgyhogy személyre szabott menüt evett mindenki.
A lepkeház után mentem Toastmasterre! Nagyon jó meeting volt, annak ellenére, hogy kevesen voltunk. Jókat beszélgettem előtte, utána, közben. Megnyertem a Table Topic versenyt, és értékeltem is egy beszédet. Szerintem az értékelést is meg kellett volna nyernem, de lehet, hogy itt nem szeretik az ennyire direkt feedbacket. Mert aki nyert, ő 1 percig kb. csak a semmiről beszélt. Mondjuk utána jókat mondott, szóval félreértés ne essék, nem volt rossz értékelés. Csak szerintem lehetett volna hatékonyabb is.
Jajj, elkezdtek a helyiek nézni valami DVD-t és annyira izgalmas, hogy nem tudok a leírásra figyelni. Szóval gyorsan befejezem.
TM után kajáltunk, aztán hazajöttem. Éjszaka van, nem fogok időben lefeküdni, nem fogom befejezni a beszédem átírását... Azt hiszem van még mit javítanom a hatékonyságomon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése