Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 24., szombat

So far, so very good

Be kell, hogy valljam, meglepően jól alakulnak eddig a dolgok hétvégén. Tegnap hullára stresszeltem még magam, meg ideges voltam, hogy csak hajnali 1-kor tudtam megint ágyba kerülni, de reggel 9 előtt már magamtól felébredtem, és a nap további része még jobban alakult.
Illetve már tegnap is kezdtek jól alakulni a dolgok, ugyanis Bangkokban már van szállásom. Egy svéd fickónál fogok lakni, aki szintén 6 éves kora óta csellózik. :) De megbeszéltem már két helyi gyerekkel is, hogy azért majd találkozunk, ha ott vagyok, úgyhogy lesznek helyi ismerőseim is.
Na de nézzük a a szombatot. Reggel kiterveltem, hogy mit milyen sorrendben fogok megcsinálni, megnéztem hol tudom majd megnyitni a bankszámlám, aztán nekivágtam a nagy kalandnak. Először befizettem a víztartályomat. Úgy van, hogy ugye palackozott vizet iszunk, de szerencsére potom pénzért lehet venni ilyen 20 literes tartályt, mint az irodában volt, közvetlenül a recepción. Csak mondom, hogy milyet szeretnék, ők meg majd kicserélik. Roppant kényelmes. Szóval kifizettem a múltkori tartály árát (32 kuai*) és rendeltem egy újat.
A következő állomás a tisztító volt, itt értelem szerűen nem beszéltek angolul, viszont a nő többször is elmondta ugyanazt a kérdést kínaiul, amit én persze többedszerre sem értettem meg. Szerencsére azt már tudom mondani, hogy 'nem tudom', de nem tudom, hogy ez megfelelő válasz volt-e a kérdésre. Csak jövő keddre készül el az áru, meglátjuk, hogy sikerül-e kiszedniük a foltokat.
Aztán elbicikliztem a szupermarketbe, ahol mindenféle biciklivel kapcsolatos dolgot akartam venni (lámpa, csengő, imbuszkulcs, pumpa, stb.) de sajnos semmi sem volt. Pedig bicikliket árulnak. Na mindegy. Azért kenyeret vettem, amit innentől kezdve a hűtőben fogok tárolni, meg felvágottat. Ja, és meglepő módon elsőre megtaláltam a fekete cipőfényező krémet. Úgyhogy roppant büszke voltam.
Utána elkerekeztem a Decathlonba, ami az irodánktól van nem messze, és itt történt a csoda! Ez a bolt itt NAGYON olcsó. Szűk 25e forintért vettem egy hálózsákot, egy masszív(nak tűnő) táskát, ami lehet hátizsák is meg sporttáska is, rengeteg dolgot a biciklimhez, és egy esőkabátot. A táskának meg a hálózsáknak azért örülök nagyon, mert ezek az utazásomhoz kellettek, és ezek miatt aggódtam a legjobban.
Amúgy ilyen minihálózsák, mármint, hogy nagyon picire össze lehet csomagolni. Azt hiszem csak 10-15 fokig jó, de hát kvázi az egyenlítőhöz megyek, szóval talán ez nem lesz probléma. :)
Most megyek majd bankszámlát nyitni, meg egy messzebbi plázába, hátha ott olcsóbban tudok valami normális kabátot venni. Őszit meg télit is kellene szerezni, de az őszi egyelőre fontosabb. Bár állítólag itt csak kb. 2 hét az ősz, aztán már jön is a tél.

*kuai: mi lehet ez a kuai? Igazából csak vagánykodni akartam, azért írtam, hogy kuai. Ez a helyi pénzre utal. Még nem sikerült rájönnöm, hogy van-e valami különbség (akár csak árnyalatnyi is) aközött, hogy kuai, RMB vagy yuan. Hol ezt használják, hol azt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése