Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 10., szombat

A fodrásznál

Nem tudom mennyire köztudott tény rólam, hogy nagyon sokáig ódzokdtam attól, hogy fodrászhoz járjak. Vettem magamnak egy hajnyíró gépet, és mindig azzal gyalultam. Persze meg is látszott az eredményen, de még így is ezt tekintettem kisebbik rossznak. Valamiért utáltam elmagyarázni, hogy milyen frizurát akarok, nem tudtam a fodrász argót, és mindig hülyén éreztem magam. Aztán 26 év alatt sikerült annyi bátorságot összegereblyéznem, hogy be merjek menni - egyedül! - egy fodrászhoz, és pár alkalom alatt egész jól beletanultam, hogy érthetően, "szakszavakkal" elmondjam mit akarok. A hatalmas kőszikla legördült a… akárhonnan is, mondjuk a hajamról, és azóta boldogan jártam otthon fodrászhoz.
Viszont azért a régi félelmektől nehéz megszabadulni, úgyhogy ameddig csak tudtam, halasztottam az itteni hajvágást. A héten azért megérdeklődtem Sebtől, hogy van-e a környéken olyan fodrász üzlet, ahol beszélnek angolul, kiderült, hogy pont az iroda mellett van egy, úgyhogy felírtam a listámra, hogy hétvégén túl esek ezen.
El is mentem falmászás, és egy kis plázában nézelődés után. Nem tudom honnan vették és kicsodák, hogy a ruhák itt olcsók, valami kabátot keresek, mert hamarosan jön a tél, és nincs semmim, de ilyen 50-60 ezer forintokért árulták őket. Mondjuk jól néztek ki, de azért ennyit nem szívesen adnék ki egy kabátért. Mindegy, még futok pár kört ez ügyben. Szóval fodrász. Bementem a fodrászhoz, mondtam, hogy hajat vágatnék. Kérdezték, hogy akarok-e ilyen-olyan wellness szolgáltatásokat, meg sminket, meg arcpakolást, meg még ki tudja mit, mondtam, hogy köszönöm, csak egy hajvágás lesz. Valami fiatal kis srácot osztottak be hozzám, aki bevezetett a szalon végében lévő hajmosó szobába! 4, kvázi ágy volt itt, ahová befeküdve tudták mosni a hajunkat. Itt ért az első meglepetés. Elmondom mi történt:
1. Haj bevizezése, kicsit a fejbőr masszírozása
2. Samponozás, fejbőr aktívabb masszírozása
3. Sampon leöblítése, fej masszírozása
4. Samponozás, fejbőr ismételt masszírozása
5. Sampon leöblítése, még több masszírozás
6. Sampon (vagy balzsam?) felvitele, kis masszírozás
7. Totál fej masszázs, de nagyon durván. Mindenféle titkos pontok nyomogatása, fej paskolása, homlok, halánték, nyakcsigolyák különféle nyomkodása, stb. Legalább 10 percig.
8. Sampon (vagy balzsam?) leöblítése

Aztán átvezetett egy székbe, ahol aztán újabb masszázs következett, de most a vállam, nyakam és a hátam, ezt is kb. 10 percig. Kis kákabelű gyerek volt, de olyan erősen nyomkodta a hátam, vállam, hogy néha rendesen fájt. De összességében nagyon jó volt.
Aztán a srác eltűnt, és megjelent egy nő, kristályokkal kirakott hajszárítóval a kezében! Ő lett a fodrászom. Kérdezte, hogy milyen hajat akarok, elkezdtem neki mondani, kiderült, hogy nem beszél angolul. Odahívtak valaki mást, hogy majd ő fordít, elkezdtem neki is mondani, ő sem értette. De ne gondoljatok semmi bonyolultra! Olyan kaliberű mondatok voltak, hogy "top, 2 cm". Nem, nem sikerült megérteni. Akkor tanakodtak, hogy ki tudhat ilyen magas szinten angolul, majd az egyik hajmosót odacsődítették, hogy majd ő megérti. Kérdeztem, hogy ő beszél-e angolul, mondta, hogy egy kicsit. Akkor nála is megpróbálkoztam, a "top, 2 cm" mondatommal, de sajnos süket fülekre talált. A végén kerítettek nekem valami magazint, hogy mutassak rá milyen frizurát akarok. Persze a legtöbb az ilyen hiperszuperextravagáns volt, de aztán találtam benne egy olyasmit, amit akartam, és akkor így végülis megoldottuk a dolgot.
Egyébként tiszta szürreális volt, 1 ember vágta a hajam, 2 meg nézte közben, de nem csináltak semmit. Aztán a végén még egyszer megmosták, és besamponozták a hajam, de itt már nem volt masszás. Nyugodtan elmondhatom, hogy életem legkomolyabb hajvágása volt. Szerintem simán megérte a 25 ezer forintot.
Najó, csak vicceltem, nem érte meg… Najó, nem is ennyibe került, kb. 2000 forint volt csak, szóval teljesen oké minden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése