Összes oldalmegjelenítés

2012. július 3., kedd

Készüljön Anyuka, holnap temetik!

Már aki ismeri a viccet. Aki nem, az így járt, de egy forintért megmondom. Már aki ismeri, hogy miből idéztem. Aki meg nem, az így járt. De azért annak is megmondom, csak kérdezni kell.

Szóval a tényállás: megvan a lakásom - majdnem. Elmentünk ma Sophie-val aláírni a szerződést, de találtunk még egy-két dolgot, amit a háziúrnak ki kell javítani, mielőtt költöznénk. Vagyis na, költözNÉK. Egyedül. :P Amúgy szépen gatyába rázták! Már az elején is szép állapotban volt, de most kitisztították még jobban, megjavították az apróbb dolgokat, tettek izzókat a lámpákba, stb. Lett egy kicsi mikró is, viszont sütőm az nincs. Érdekes módon az itt nem divat. Szóval azt majd beszerzek. És olyan csillárom van, hogy tele van kis ledekkel, és egy kapcsolót kell kapcsolni, és mégis máshogy működik. Szóval felkapcsolom a lámpát: világítanak a külső ledek (egy szép kis körben). Lekapcsolom a lámpát. Felkapcsolom még egyszer (ugyanúgy, mint előbb), akkor már a belső ledek világítanak. Lekapcsolom. Felkapcsolom újra, akkor meg minden világít. Nagyon atom! :D
A legnagyobb gond, amit még ki kell javítani, hogy nincs a nappaliban légkondi. Persze otthon sincs légkondink, tehát nem kellene, hogy ez megöljön, de itt azért kicsit füllettebb az idő (igen, annak ellenére, hogy otthon mindenki szenved, itt ilyenkor ugyanez van, csak ez normális), szóval ezt még meg kell oldaniuk.

Amúgy jól ment a tárgyalás. Nézegettünk mindent újra, tetszett, amit láttam, kérdeztem mindenféle kompromitáló kérdést, pl. hogy télen hogy lesz meleg, amikor érzem, hogy jön be a levegő a teraszajtó felől. Mondogatták, hogy "á, nem lesz hideg", de hát tudom, hogy hideg lesz. De aztán megfejtettük, hogy igazából ha nem csak behúzva van az ajtó, hanem be is zárva, akkor hirtelen elkezd szigetelni. Vagyis most úgy tűnik, aztán majd télen kiderül. Az egyedüli ütközőpont a légkondi volt. Mondtam, hogy szeretnék. Mondták, hogy ők nem szeretnék. Mondtam, hogy én szeretném. Akkor felhívták a fiukat, úgy látszik övé igazából a lakás, de nem volt elérhető. Mondták, hogy hát nem érik el. Mondtam, hogy semmi gond, majd beszélnek vele holnap, aztán akkor megtárgyaljuk. Erre csak néztek rám. Én néztem rájuk. Hát mi legyen? Néztem rájuk. Ők néztek rám. Ugye minden társalgást Sophie intézett, szóval én teljesen nyugodtam tudtam fapofával ülni, mert nem nagyon tudtam, hogy miről van szó. Aztán egyszer csak Sophie felderülve mondja, hogy tesznek be légkondit. :)
Amúgy jó így tárgyalni, hogy Sophie fordít. Őrá nem lehetnek mérgesek, ha túl vastag a bőr a képemen és mindenfélét kérek, hiszen ő csak egy tolmács. Rám meg hiába mérgesek, nem értem. :P

Szóval annyi történt ma, hogy letettem a foglalót (1000RMB), és megbeszéltük, hogy csütörtökön akkor megírjuk a szerződést, hivatalosan vasárnaptól fizetem a lakbért, és kb. akkortól költözhetek is. De még kell vennem egy-két dolgot előtte, meg itt van medencém, szóval valószínűleg véglegesen csak jövő hétvégén költözök.

Ja, és külön izgalmas rész az egész pénzügyi kezelése. Itt úgy működik, hogy egy hónapnyi lakbért oda kell adni letétbe, amit majd a felmondáskor visszakapok. Ezen kívül pedig praktikus 3 havi részletekben fizetni. (Azt hiszem ha 1 havi részletben fizet az ember, akkor 2 havi foglaló kell.) Szóval most át kell utalni a magyar számlámról jó sok pénzt, hogy legyen elég a 4 havi lakbérre, mert a fizum még nem érkezett meg. No meg nem is lenne elég 4 havi lakbérre. Ja, mert valami baj volt az utalással. Remélem hamar megoldják, meg remélem, hogy a saját utalásommal nem lesz baj.

Amúgy érdekes dolgot tud ez az új bankom! Persze lehet, hogy ilyen van otthon is, csak sosem próbáltam. Ugye a számlámhoz jár egy RMB alszámla, egy dollár, egy euró, meg még kitudja milyen alszámlák. Igen ám, viszont nem kell külön megadni, hogy milyen spáci számlaszámra akarok utalni, ha mondjuk dollárt akarok küldeni magamnak (mert RMB-t nem tud a bank), hanem elég a főszámlámra utalni, ők meg majd maguk között lerendezik. És még plusz grátisz, hogy a számlaszámom simán a kártyaszámom! Ilyenről még nem hallottam, de praktikus. Aztán majd holnap kiderül, amikor felhívom a Citit, hogy átment-e az utalás, hogy tényleg ilyen szép világban élünk-e vagy sem.

Hát így dióhéjban ezek a hírek. Ja, dehogyis. A legfontosabb: szegény Sophie betegeskedik. Azt mondja, hogy évek óta nem volt ilyen rosszul. :( Valami megfázás féle, de a fejében mindene fáj: foga, füle, torka, szeme, stb., meg gyenge is szégénykém. Volt ma orvosnál, aki kiírta egy napra, de holnap már akar menni dolgozni. Próbáltam rábeszélni, hogy maradjon otthon és pihenje ki magát, de azt mondja, hogy unatkozna otthon. Hát nem tudom, inkább unatkozzon, mint hogy még rosszabbul legyen. Viszont ennek tükrében még inkább hálás vagyok neki, hogy jött ma velem tárgyalni. Vagyis helyettem. :P Tündéri egy lány!

2 megjegyzés: