Összes oldalmegjelenítés

2012. november 1., csütörtök

De hisz ez beszél!

Elkezdtem tegnap írni ezt a bejegyzést, de be akartam linkelni az egyik Napirajzot, amire a cím (részben) utal, és hát elment az idő napirajz nézegetéssel. Szóval próbáljuk meg újra!

Egyesek talán már kitalálták, hogy Toastmasters témájú lesz ez a kis szösszenetecskécske. Kecske.
Pár hete ugye megvolt az első professional speechem. Szalmát ugyan nem kaptam érte, de még kézpénzt sem. Sőt, a fickó még azóta sem reagált az én ajánlatomra, hogy állandó tanár helyett vendégelőadó lennék.
Na de nem ez a lényeg. A lényeg, hgoy kedden egy új céges klub demo meetingjén voltam, és ott beszéltem arról, hogy miért is jó karrier szempontból Toastmastersre járni. Egy másik vendég pedig egy tréning / consulting cég tulajdonosa volt.
Meeting után odajött hozzám, és kérdezte, hogy teljes munkaidőben dolgozok-e a cégemnél. Mondtam, hogy igen. Erre kicsit elkedvetlenedett, de aztán csak úgy mellékesen megjegyeztem, hogy de épp most próbálok beindítani egy speaking businesst. Erre felkapta a fejét, és megállapodtunk, hogy leülünk beszélni erről. :) Szóval lehet, hogy hamarabb alakul valami, mint gondoltam. Ha be tudok társulni egy már meglévő, működő vállalkozásba, az lenne a legjobb első lépés. Aztán utána még akárhogy is alakulhat a dolog. Mindenesetre most optimista vagyok.

A másik hír, hogy hosszú-hosszú készülődés után sikerült egy egész ügyes motivációs beszédet összeraknom. Van most ez a tervem, hogy csináljak egy össznépi céges speech contestet. Erről beszéltem azzal a titkolt vagy nem titkolt szándékkal, hogy motiváljam az embereket, hogy segítsenek a szervezésben.
Ami az érdekesség volt, hogy sales speech helyett szinte az egész beszédben vizualizáltam, hogy mi fog történni, hogy fogják érezni magukat a különböző résztvevők, stb., és ez meglepően hatásos volt! Olyannyira, hogy az iroda vezetője, aki valami isteni csoda folytán a beszédem előtt 5 perccel futott be a meetingre, utána odajött, és áradozott, hogy ez milyen jó ötlet, és hogy küldjem el neki a beszédet videón, és majd ő továbbítja a globális people's initiative főnöknek, aki az ilyen alkalmazottak jólétét javító programokat felügyeli, hogy tudunk-e valami költőpénzt szerezni a versenyre. :) Úgyhogy ezzel kapcsolatban is optimista vagyok. Remélem sikerül a többi irodában lévő klubtagokat is fellelkesítenem, és akkor egy remek versenyünk lesz. :)

2 megjegyzés: