Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 16., vasárnap

Falusi Sanghaj

Ha az ember meghallja azt a szót, hogy Sanghaj, egyből a hatalmas felhőkarcolók és a modern kor jut róla eszébe.

Kis intermezzo - végre találtam egy oldalt, ahol mintha megbízhatóan írnának a felhőkarcolók rangsoráról. Eddig nagy kínkeservem volt, hogy nem találtam hivatalos sorrendet, különböző weblapokon más-más magasság volt feltüntetve ugyanahhoz az épőlethez is, néha 100 méter eltéréssel is!
Na de a kálváriámnak ezzel vége, ugyanis rábukkantam a "Council on Tall Building and Urban Habitat" nevű oldalra, ami valami hivatalos dolognak tűnik. És itt bizony végre fellelhető a pontos lista:
http://www.ctbuh.org/TallBuildings/HeightStatistics/TallestBuildingLists/tabid/1336/language/en-US/Default.aspx
Igaz, kicsit outdated, mert a 2012-ben elkészült Makkah Royal Clocktower még a jövőbeni épőletek listáján van rajta.
Na de nem is ez a lényeg, hanem hogy a 2014-re elkészülő Shanghai Center, aminek az építkezésére rálátok az ablakomból, a világ második legmagasabb élülete lesz!!! (Hacsak addig fel nem építik tényleg 3 hónap alatt a Sky City-t, ami rögtön átveszi az első helyet, és ezzel a Shanghai Center visszaszorul majd a 3. helyre.)
Egyébként hihetetlen lesz! As SWFC, ami most a világ 4. legmagasabb épülete majdnem kétszer olyan magas, mint a mellette lévő felhőkarcolók. Elég magasztos látvány. 492 m egész pontosan. Viszont a Shanghai Centerrel nem csak éppenhogy akarták túlszárnyalni. Gondolkoztak... milyen magasra építsük a tornyot? Legyen 496, esetleg 500 méter? Aztán jött ez az amerikai építész és aszonta: "Legyen 632 méter!!!" És annyi lett. 140 méter (3 méteres belmagassággal számolva, ami azért elég overkill) több, mint 30 emelet. Egész Magyarországon nincs olyan magas épület a Shanghai Center meg ennyivel lesz MAGASABB, mint a mellette lévő SWFC. Komolyan mondom ezzel nem tudok betelni.
Intermezzo vége.

Pár hete bicikliztem a városba, és kicsit eltévedtem. Egy TM meetingről tekertem hazafelé, amikor is egyszer csak előttem termett egy irgalmatlan nagy kereszteződés. Ez ni: http://goo.gl/maps/iyHtd Tudtam, hogy merre kellene mennem, de gondoltam hátha van egy egyszerűbb út is, úgyhogy nekiálltam felfedezni. Talán a legtöbb eltévedés így kezdődik. :) Szóval elkezdtem tekerni, és fél perc sem telt bele, a leglepukkantabb vityillók között tekertem már. Elképesztő kosz, romos házak, piszkos emberek. Tekerek tovább, megjelennek a háziállatok, csirkék, kutyák. Még egy kicsit arréb már kacsák masíroznak az utcán.
Ha ilyen helyre keveredek mindig kényelmetlenül érzem magam és nincs merszem fényképezni, (meg mondjuk gép se volt nálam), szóval be kell érnetek a verbális beszámolóval.
Amúgy ez a nagy ellentét általános itt Sanghajban. A gyönyörű felhőkarcoló mellett van a lepukkant lakótelep. Az egyik utcában az 5 csillagos hotel, mellette meg a koszos, büdös, trágyalével telített mellékutca. De ilyen falusi világot még nem láttam eddig.
Aztán amikor rájöttem, hogy eltévedtem (mert az elején ez sem volt világos), akkor nagynehezen visszanavigáltam a megfelelő útra, és 2 perc múlva már a világ leggyorsabb vasútja mellett mentem. A Maglev 430 km/h-val száguld a repülőtér és a Longyang Road között. De csak azért, mert le van korlátozva...
Hát ilyen világ ez a Sanghaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése