Összes oldalmegjelenítés

2012. június 23., szombat

Egy szombat egyedül

Sárkányhajó fesztivál van, mint ahogy azt már talán említettem, de ha nem, akkor most igen. Ez egy 3 napos ünnep, úgyhogy Sophie hazament Nanjingba. Vajon ezt most hogy kell toldalékolni? Ha jól láttam, magyarul ezt valahol Nankingnak írták, gondolom Peking mintájára, ami igazából ugye Beijing.

Rövid kínai nyelvlecke!
Bei jelentése észak, Nan jelentése dél. Jing pedig főváros. Ugyanis a történelem során Peking (Beijing) és Nanking (Nanjing) felváltva voltak fővárosok. Bár pont nemrég tanultam, hogy valamikor Xi'an is volt. Ennek nem tudom mi a magyar megfelelője, de itt van a híres agyaghadsereg.

Szóval vissza a nyelvtani morfondírozásomhoz. Nekem a Nanking nem tetszik, mert csak. Szóval én a kínai változatot használom, amit Nanjingnak írnak, igen ám, viszont a g-t nem ejtik a végén. Tehát most arról győztem meg magam, hogy igazából Nanjing-ba lenne a helyes toldalákolás. Ha valaki esetleg tudja linkelni a Helyesírási szabályzat idevágó paragrafusát, azt megköszönöm. Én úgy okoskodtam, hogyha néma hang van a szó végén, akkor kötőjellel toldalékoljuk, viszont nem tudom, hogy külföldi szavakra van-e valami más szabály.

Néha magam is elképedek milyen sokat tudok írni a semmiről! De hát hiába, hosszú évek alatt fejlesztettem tökélyre a mellébeszélés tudományát.

Ma nagyon sokáig aludtam, de persze azért mert megint hajnali fél kettőg fent voltam. 10 után kezdtem el nézni a Ponyvaregényt, ami két és fél órás. Nagyon jó film!

Ma ilyen háziasszonyos napom volt. Először elmosogattam, aztán kivasaltam az ingeimet, az egyiket ki kellett mosni még egyszer, mert valami új, eddig ismeretlen eredetű kosz került rá miután kivettem a gépből. De a második mosás eltűntette. Utána összeírtam egy rövid listát, hogy mit várok a lakásomtól, hogy Sophie tudjon mit mondani az ügynöknek. Folytattam az összegyűjtött névjegyeim digitalizálását, ami nagyon embertpróbáló munka. Utána kivagdostam azokat az újságcikkeket, amikre még szükségem lehet, pl. hogy milyen jó nyaralóhelyek vannak a környéken, milyen jó turistahelyek vannak a régióban (mint pl. Kanada), meg egy jó hosszú éttermes listát, amiből majd lehet szemezgetni.

Nagyjából ennyi volt, ami hasznosat csináltam, megint aludtam egy jót délután, ÉS! Felfedeztem 3 új villanykapcsolót, illetve egy negyediket, ami villanykapcsolónak van álcázva, de igazából a mosogatóba épített ételdarálót üzemelteti. Konyhamalac! Most ugrott be, hogy így hívják. Ugye?

Este elmentem kondizni, meg úszni meg szaunázni, most jöttem vissza, és nagyon hányingerem van. Lehet, hogy kicsit túlhajtottam magam. Na de nincs az a hányinger, amit egy jó kiadós instant nudli (papírdobozból!) ne hozna helyre. Úgyhogy megyek is kikúrálom magam.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Dani!
    Orsi blogját nagy élvezettel olvastam, és úgy érzem, a Tied is tetszeni fog! Könyvtárosként ezt nem hagyhatom ki:
    http://www.math.bme.hu/akademia/mhsz.pdf
    Azt hiszem, hogy a 217. pontot keresed:O)
    Üdv Éva

    VálaszTörlés