Összes oldalmegjelenítés

2012. június 25., hétfő

3,7%

"Vajon mi is lehet ennyi?" - teszi fel a kérdést A Költő. Hát bizony kérem szépen, kivételesen most nem feszítem az idegszálakat hosszú, barokkos, mármár rokokósan díszített körmondatokkal: ennyit fogok adózni! Hihetetlen, mi!?

Azt gondoltam, hogy majd jól leírom a folyamatot, hogy hogyan is jön ez ki, de most néztem, hogy még ha nem is említem a fizum nagyságát, akkor is ki lehet számolni. Csak fel kell írni egy viszonylag primitív, 1 ismeretlenes egyenletet. Szóval elhallgatom a konkrétumokat (mert ugye céges szabály, hogy nem osztjuk meg a fizut mással), de azért itt egy hozzávetőlegesen pontos procedúra hogyan számolnak adót a külföldiek:
1. Vedd az alap fizetésed
2. Vedd a 60%-át, ugyanis maximum 40% adómentesen használható, ha bizonyos dolgokra költöd (lakásbérlés, étteremben evés, nyelvlecke, évi kétszeri hazautazás, gyerekek iskoláztatása) és ezt számlával tudod igazolni.
3. Ehhez add hozzá az egészségbiztosítás díját, amit a cég fizet utánad, de neked kell az adót fizetni.
4. Ez a szám lesz az adóalap, ami meghatározza, hogy hány százalék az adó. Ez esetemben xx%. (Ide akartam írni a pontos számot, de most jöttem rá, hogy ebből beazonosítható lenne a következő két változó, ami viszont már elég lenne a pontos számításhoz. :D)
5. Ebből vonj ki valamennyit. Mert miért ne? Miért adózna a szegény külföldi a teljes fizuja 60%-a után, nem?
6. Ennek vedd az xx%-át.
7. Aztán ebből a számból, ami már az adó lenne, még vonj ki valamennyit. Mert miért ne!
8. És íme, meg is van az adód, ami az én esetemben a fizum 3,7%-át teszi ki.

Ugye milyen sanyarú a sors itt Kínában? Nem elég, hogy nem beszélem a nyelvet, de még az ételek is furák. Cserébe megengedhetem magamnak, hogy egy cirka 100nm-es, újépítésű lakásban lakjak, az irodától 10 percre. De hát vállalom a szenvedést, ismertek, nem vagyok az a panaszkodós típus.

Ez volt a mai nap szenzációja. Ezt az eszmefuttatást a HR-rel is egyeztettem, és pontos. Szóval most már tényleg elhiszem. Ma amúgy már majdnem befejeztem az összes adminisztrációt a költözésem körül. azért valamennyit dolgoztam is, pl. levezettem egy meetinget, ahol kiderült, hogy pár hónapom lesz egy mission critical feladat elvégzésére, amit ha elrontok, akkor az egész cég hírneve odalesz. :P Najó, nem fogunk a kukába kikötni, de konkrétan dollár millióktól eshetünk el. De azért nem kell túlizgulni, ugye?

És hogy valamelyik korábbi megjegyzésem a helyi bankok színvonaláról megcáfoljam, hadd említsem még meg, hogy ma remek tapasztalatom volt a bankom (China Merchants Bank) call centerével. Munkaidő után felhívtam őket, hogy valamit kérdezzek (amiről utólag kiderült, hogy tök hülyeség volt), kapcsolni tudtak egy angol nyelvű kollégát, aki nemcsak, hogy meghallgatta a kínom, hanem még utána is kérdezett, hogy mi lehet a megoldás, mert hogy ő nem tudja. Aztán közölte, hogy nem létezik, amit keresek. :P És mindezt teljesen udvariasan és gyönyörűen érthető angollal. Szóval most kaptak egy nagy pirospontot.

Most viszont megyek, mert még össze kell raknom egy beszédet holnapra, és már így is 11 múlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése